fbpx
Hogyan tudsz több HR javaslatot jóváhagyatni?

Hogyan tudsz több HR javaslatot jóváhagyatni?

Szerző: Timár Krisztina

Te miben hittél a HR karriered elején? Én kezdő HR-esként meg voltam róla győződve, hogy amit csinálok, az a legjobb dolog a világon!

HR-esnek lenni annyit jelentett számomra, hogy jobbá teszem az emberek életét, amiből a nap végén még a cég is profitál. Hiszen ha jókedvűek az emberek a munkahelyükön, akkor többet is fognak termelni, nem?!

A képlet persze nyilván ennél picit bonyolultabb, de a lényeg mégis csak ez.

És én ennek nagyon is örültem.

Aztán azt is gondoltam, hogy ha én ilyen szuper dolgokat csinálok, ennyi mindenre van jó hatással a HR, akkor kvázi bármit kérhetek, bármit javasolhatok, azt úgyis támogatják:

Új HR projekteket…

HR büdzsét…

Extra költségeket…

Aha...persze 😀

Sajnos egy idő után rá kellett jönnöm, hogy ez nagyon nem így működik.

Hiába a jó szándék, a HR nyilvánvaló értéke az én fejemben, ez még nem elég.  

  • Volt, hogy a megtartás és a munkatársak jólléte érdekében extra juttatásokat akartam bevezetni
  • Volt, hogy azért kardoskodtam, hogy a kollégák munkaidőben fejleszthessék magukat
  • Egyszer azért küzdöttem, hogy a több ezer soros jelölt nyilvántartó Excelemet hadd cseréljem le egy toborzási szoftverre
  • És egy időben a legnagyobb kihívásom az volt, hogy elérjem, a vezetőktől igenis várjuk el, hogy rendszeresen adjanak visszajelzést az embereiknek.
És bármilyen észszerűnek is tűntek ezek nekem, sokszor lepattantam.

Nem tudtam keresztülvinni a javaslataimat, pedig tudtam, hogy szakmailag jók, és még csilliárdokba se kerülnek.

A vezetők edukálása, amiről a héten írtam neked, sokat segített. Hogy könnyebben kialakuljon a partnerség, hogy gyorsabban megértsenek.

De ha visszamehetnék az időben, akkor egy dolgot még biztosan másként csinálnék.

Már kezdő HR-esként is fejleszteném magam, hogy jobban tudjam eladni a javaslataimat.

Az elején nem gondoltam, hogy ez fontos lesz a munkámhoz. Pedig az volt, csak nem jöttem rá.

Igazából akkor tudatosult ez bennem, amikor HR vezető lettem, és onnantól már jobban odafigyeltem erre.

Tudatosan kerestem és tanultam azokat a módszereket, amik segítettek eladni az ötleteimet.

Ha őszinte lehetek, akkor azért kicsit nehezen álltam rá erre a “sales-elés” témára. Mélyen legbelül rosszul esett, hogy nekem ezzel foglalkozni kell :-), hogy a HR tudásom önmagában nem elég a sikerhez. Nem akartam még ezzel is bajlódni, ráadásul én alapból introvertált vagyok, úgyhogy eléggé irtóztam az ilyen szituációktól.

De tovább lendültem, mert tudtam, hogy ha nagyobb hatással akarok lenni, akkor meggyőzően kell tálalni a javaslataimat a vezetőknek.  

Aztán lett egy eszköztáram, és fejben is átpozícionáltam ezt az egész témát. Majd kis idő múlva azt vettem észre, hogy egyre több javaslatom kapott zöld utat, és egyre gyorsabban, kevesebb lepattanással.
  
A 3 módszer, amit a legtöbbet használtam, és neked is jó szívvel ajánlom:


#1 - Beszélj a vezetők nyelvén!

Minden szakmának, így a HR-nek is megvan a maga nyelvezete, gondolatvilága. Ahogy a héten írtam, a vezetők a HR zsargont nem feltétlenül ismerik vagy értik. Így amikor bemutatsz nekik egy javaslatot, vagy kérsz tőlük valamit, akkor a legjobb, ha az ő működési kereteikhez, kommunikációs stílusukhoz igazodsz.

Azaz amennyire csak tudsz, 
használj mutatókat, beszélj számokban! A legjobb, ha olyanokban, ami őket is érdekli: üzleti hasznokban, megtérülésekben. Ez az, ami számukra a legfontosabb, és amire ők a leggyakrabban kiváncsiak.

#2 - Többször, többféleképpen mondd ugyanazt!

Van olyan, hogy ami elsőre nem megy át, azt később mégiscsak jóváhagyják. De ehhez az kell, hogy az első "nem" után ne engedd el a témát! Ne hagyd abba, ne keseredj el, hanem próbálkozz tovább.

Használd a “lassú víz partot mos” módszert, azaz közelítsd meg ugyanazt a témát többször, tálald akár többféleképpen. Van, amikor egyszerűen csak több idő kell ahhoz, hogy beérjenek a dolgok.


#3 - Az ő problémáikra add el megoldásként a javaslatot!

Ez egy konkrét értékesítési technika, a meggyőzés és érdekérvényesítés feketeöves módszere. A lényege, hogy mielőtt prezentálsz egy ötletet, kutatómunkát végzel.

Megérted, hogy mi a vezetők valódi vágya és / vagy fájdalompontja, és aztán már csak megmutatod, hogy a te javaslatod miként jelenti a megoldást. Zseniális módszer, próbáld ki egyszer!

A lényeg, hogy legyenek eszközeid, amikkel hatásosabb, meggyőzőbb tudsz lenni. Nem mondom, hogy képezd ki magad értékesítőnek, bár ha jól belegondolsz, ma már a mi munkánk is részben az eladásról szól:

El kell adni az ötleteinket a vezetőknek, a céget a jelölteknek, szóval ez egy olyan képesség, ami kell a sikerhez, az elismeréshez. Ahhoz, hogy üzletileg is komoly tényezőnek vegyenek.


Ha szeretnéd magad ebbe az irányba is fejleszteni, azaz hogy ügyesebben érvelj, magabiztosabban add el az ötleteidet a vezetőknek, akkor várlak a Business HR Masterclass következő csoportjában.

Lesz szó számokban kommunikálásról, vezetők meggyőzéséről, hatásgyakorlásról is. Mindezt azért, hogy ha van egy jó ötleted, akkor azt könnyebben eladd cégen belül, vezetőknek.

A képzés részleteit itt nézheted meg:
>> Megnézem a Business HR Masterclass képzés részleteit
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>